Artikel Kliknieuws; 'Van Tienen creëert ‘een wereld van koffie’'.

Van Tienen creëert 'een wereld van koffie'

ZEELAND - Van Tienen drankautomaten heeft een geheel vernieuwde showroom. De klant wordt in een eigentijdse ruimte meegenomen in 'een wereld van koffie'. Donderdag werd de showroom voorgesteld aan werknemers en leveranciers.

10-om-vantienen_kliknieuws.jpg
De vernieuwde showroom van Van Tienen. (foto: Hans van der Poel)

"De presentatie moest volgens ons meer conceptgericht zijn. We willen de klant laten zien welke mogelijkheden we bieden en dat we meer doen dan een automaat verkopen. Daarom moest er iets gebeuren", zegt directeur Maarten van Tienen.
De vorige showroom, tien jaar oud, was volgens Van Tienen aan een upgrade toe: "Het was nodig dat we meer conceptmatig gingen denken. De laatste jaren is koffie en thee steeds meer een beleving geworden en daar willen we de nadruk op leggen. We hebben de kwaliteit en apparatuur die we bieden nog verder uitgebreid, met name voor de horeca en de particuliere markt. Aan bestaande concepten van Douwe Egberts, Nescafé en Simon Levelt zijn de Reneka Piston-espressomachines en de particuliere lijn van Jura toegevoegd. Hierdoor kunnen we onze klanten laten proeven en ruiken aan het grote assortiment koffie en thee van Simon Levelt. We willen klanten overtuigen van de kwaliteiten en merken die we in huis hebben."

Verbouwing
De nieuwe showroom werd ontworpen door Ingrid Janssen van Pinx Design. Zij deelde de ruimte op in 'koffiewerelden', die elk een van de merken vertegenwoordigen. "De klant moest kunnen binnenstappen in een wereld van koffie. Daarom hebben we een concept bedacht waar ieder merk zijn eigen wereld heeft, die elk hun eigen karakter hebben. We hebben eenheid gecreëerd door het gebruik van verticale lijnen, maar ook door voor dynamiek op de wanden te zorgen met verschillende materialen en kleuren. De automaten die er voor staan, komen op die manier goed tot hun recht. De lampenkappen zorgen voor uniformiteit in de inrichting. Ze hebben wel de kleur en het logo van de merken, zodat je kunt zien welke merken er worden verkocht", zegt Janssen.

'Blij'
Ruim een maand werd er aan de nieuwe showroom gewerkt. Van Tienen is blij met de vernieuwde ruimte: "Na de eerste ontwerpen waren we allemaal erg enthousiast en konden we ons voorstellen hoe het er in werkelijkheid uit zou zien. We zijn er blij mee dat de merken in één grote ruimte nog beter tot hun recht komen dan voorheen."

Open dag
Iedereen kan de vernieuwde showroom bekijken tijdens de open dag van Van Tienen. Op zondag 13 april opent het bedrijf van 12.30 tot 17.00 uur haar deuren voor het publiek.

Bekijk hier het artikel op kliknieuws.